dinsdag 1 juni 2010

verlichting

Terwijl ik geniet van mijn zelfgemaakte champignonsoep, die ik het weekend gemaakt heb (met opzet natuurlijk teveel) en mijn koolsalade alvast in de dressing voor vanavond staat, klets ik jullie graag bij over mijn "probleem".

Het is een echt luxeprobleem, verlichting in de woonkamer! Op iedere schouw staan lampen en onlangs hebben we deze kanjer gekocht (binnenkort denk ik nummer 2):
Maar wat is dan mijn probleem? Nou de verlichting aan het plafond, onze (veel te zware) kroonluchter in de zitkamer is 2 jaar geleden op de salontafel geland en nu........... ligt ie nog steeds op de grond. Wij krijgen het niet voor elkaar om dat ding (veilig) aan ons 3,8 meter hoge plafond te hangen en hebben daar iemand voor nodig. Zonde en ik kijk dus iedere dag naar die lamp, die naast de bank onverlicht is.Daarnaast hebben we boven de eettafel een grote lampenkap met lamp, die er deze winter mee op hield. Ladder bij de buurman geleend, nee ligt niet aan het lampje, niet aan de fitting en niet aan het kroonsteentje, nu weet ik het ook niet meer. Dus ook daar geen licht totdat onze reddende engel een keer voorbij komt. Heel gezellig hoor, eten bij kaarslicht, maar als het uit nood is, is het een stuk minder handig. Gelukkig is het nu buiten lekker veel en lang licht! Een verschuiving van het probleem, maar we zien het najaar wel weer verder!

Hebben jullie nou ook van die klussen die altijd blijven liggen?

14 opmerkingen:

Tierlantijn zei

Neuj...dat heb ik nou noooooit..;)

Ik zit ook regelmatig zonder verlichting..omdat de lampen dan verkocht zijn. Gisteren heb gelukkig weer een nieuwe lamp boven de eettafel gekregen.

Wel een erg mooie kroonluchter heb je hoor. Net zo als je nieuwe lamp trouwens! Erg mooie het contrast van stijlen tussen de 2 lampen. Complimenten!

Groetjes! Ilona

Hannekie(Sisterly) zei

uuuhhh...ik ben nog steeds met mijn gang/trap bezig en ik kan nog wel een uurtje doorgaan. mijn man kan nog geen spijker in de muur slaan(bij wijze van) dus ik doe alles zelf. ik moet zeggen dat ik wel steeds meer durf. ga binnenkort zelf nieuwe trapspijlen plaatsen....
gr hannie

inka en andre zei

Oja,genoeg bij ons ligt ook van alles te wachten we,komen er gewoon niet aan toe.
Af en toe zijn we in de tuin bezig als we wat vrije uurtjes over hebben en van de winter is het voor ons een iets rustiger tijd dan gaan we hopelijk weer in huis verder.

xxx

Unknown zei

NOPE...wij doen alles in etappe's vinden wij wij leuk *KUCH*.,....zo hebbben we bv in februari een nieuwe laminaatvloer op de hele bovenverdieping gelegd........maar de overloop........juist....moet nog plintjes:D.
Enzo......o well.........

Groetjes
Lynda

It's me zei

Tja verlichting is een ramp..wij hebben bv nog steeds geen dimmer voor de lamp boven de eettafel.........echt erg ..als die aan is een zee van licht !! veel teveel.en zijn ook nog steeds zoekende naar lampen hoor......en wonen hier al een jaar!!

Maargoed alle dozen zijn ook nog niet uitgepakt..dusse tis overal wat !! liefs Ria...

alma zei

Hoi Rianne,

Ik ben één keer begonnen met een klussenlijst en die werd zo lang dat ik de 2 A4tejs maar heb weggedaan! Ideeën genoeg maar toch echt te weinig tijd. De meeste iritatie heb ik momenteel over de gang....moet echt nodig opgeknapt!!
Heel herkenbaar dus!

Groetjes en fijne avond!

Alma

Kom Achterom zei

OOh jammer hé want je kroon is prachtig!!
Zit al helemaal te bedenken hoe je hem boven krijg! Takeltje? maar waar moet je die nu weer aan bevestigen hihi zal toch een hele stellage aan te pas moeten komen ben ik bang
Fijne week hoor
Yolanda Enuh kaarsjes zijn ook erg romantisch!! hihi

lia zei

uuhhh,soms. Al moet ik wel eerlijk erbij vertellen, dat wanneer we beginnen het ook meteen helemaal afmaken. En ik mag me ook gelukkig prijzen met mijn man die alles kan.

lieve groet Lia

little sweet things zei

Ik mag van mijn man geen things to do lijstjes meer voor hem maken, maar ik zou heel wat dingen weten te verzinnen. onbrekende plintjes, een losse stopcontact, plankje ophangen enz enz. Maar alls hij af en toe mar wat doet ben ik weer heel blij.
Groetjes Sas

Romelia's Cottage zei

Nou....ik ken een meisje.....(mijn dochter Charlotte) die heeft 8 jaar!!!!!!! op verlichting in haar kamer moeten wachten.....en iedere maand zou haar pappa het weer gaan maken.......inmiddels is pappa weg, en zijn wij verhuisd naar een nieuw huis en heeft stief-pappa als eerste LICHT in haar kamer aangesloten ......ach ja soms is geduld wel een hele schone zaak;-)

En ik heb in dit huis dan weer 2 jaar op de plint onder de keuken moeten wachten.....maar sinds deze week zit hij er eindelijk onder!

Kortom, je bent niet de enige......Lieve groet, Wendy

Karin zei

Nee hoor, ik herken dit probleem helemaaaaaaal niet ;) Mijn huis ligt vol met dingen die nog opgehangen meoeten worden!

Bonjade zei

Wij hebben hier nog zoveel op stapel.......tjonge......waar is de tijd......;(
Heerlijk zeg een koolsalade...?
Klinkt goed...jammie...
Fijne dag

magda zei

hahahaha ,ik denk dat iedereen wel van die klusjes heeft die blijven liggen.Hier heb ik al héél lang geleden het glas van een kastdeurtje gebroken en het komt er maar niet van om die te laten herstellen.Moest ik er elke dag op kijken zou het wel al vlugger gerepareerd zijn!
Maarre ...mischien moet je die leidingen eens serieus laten nakijken hoor,ja ik ben nogal een bangscheet wat electriciteit betreft!En voor zo'n mooie luster zou iik dat toch wel doen hoor!Liefs.

Anoniem zei

Tjee wat balen van die lamp,kan dan niemand even helpen om de lamp terug te hangen een goeie buur of familie.

Dat andere probleem ken ik wel,hier moet heel veel worden afgemaakt,soms gemakzucht en soms geldgebrek en nu gaat de tuin weer voor,maar ach zo blijf je bezig en dromen van hoe het zou zijn als het ooit af is,lieve groet Joke.